måndag 3 oktober 2011

FB är fantastiskt (ibland)

Efter författarkväll, Elisabeth Nemert, på stadsbiblioteket, gick jag och funderade på hennes avslutande berättesle. En beskrivning av vad hon ansåg var en god berättelse. Hon berättade om WU, en fängslad kinesisk ståthållare, om pennor, penslar och färger och ett fantastisk konstverk. Historien var magisk och beskrev vikten av en god berättelse och vad den kan göra med en människa.

Väl hemkommen försökte jag skriva ner sagan men insåg snart att jag inte kunde göra historien rättvisa. Begav mig ut på  nätet för att hitta berättelsen, man hittar ju det mesta där nu, men nej. Vad göra? Jag vill ha den! Facebook? Värt en chansning och efter en sökning på Nemert så fanns hon där. Skriver en fråga - Var finns berättelsen om Wu? En dags väntan och så svar. Du hittar berättelsen på sidan 314-315 i min bok "Ljusets dotter" Visst är nätet fantastiskt ibland!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Böcker för bokcirklar