torsdag 25 april 2013

Stolt...

... och glad. Jag stretar på med bloggen. Snart två år. Ingen tittarstorm, men någon tittar in då och då. Jag tror faktiskt att jag hittat ett projekt som jag gör för mig själv utan att vara beroende av resultatet. Jag är van vid en värld där måttstocken på framgång och lycka är resultatet. Jag börjar lära mig att vara nöjd när arbetet är genomfört. Blir resultatet bra är det kul och om resultatet blir dålig så är det tråkigt. Men min tillfredställelse är intakt. Jag gjorde det. Så känner jag efter varje blogginlägg. Jag gjorde det. Och nu. Nu. Så fick jag också lite synligt resultat och blir lite extra glad. I går fick jag detta mail:

"Hej, jag mejlar dig från Bonnier Pockets redaktion eftersom vi har lagt in citat från er blogg i inlagan till pocketupplagan av Josefine Sundströms Boel & Oscar. I vanliga fall brukar vi lyfta fram citat från tidningar och magasin men vi och Josefine var så överväldigade av det fina mottagandet hennes bok fått bland bloggare så vi valde att lyfta fram dessa citat istället. Vi bifogade förstås adress till din bloggen så att de som blir nyfikna på att läsa mer kan gå in och kika. Om du vill så skickar jag gärna en bok så att ni kan se hur det blev! Jag ska också hälsa så mycket från Josefine som blev väldigt glad över att ni skrev så fint om boken! Allt gott"

Första två genomläsningarna av brevet så var jag övertygad om att jag gjort något fel. Citerat fel. Använt ett foto fel. Jag tar bort det!!!! Sen såg jag vad det stod, ett litet citat från timmelebibblan i en av mina favoritböcker. Glad.


 
 
...och förstås - läs Boel och Oscar av Josefin Sundström. Nu i pocket!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Böcker för bokcirklar