tisdag 6 augusti 2013

Visst är det roligt...

... när det går bra.



Jag försöker sträva mot att vara nöjd med mig själv när jag har gjort mitt bästa. Resultatet kommer efter det och ska egentligen inte påverka min tillfredställelse med det jag faktiskt gjort. Jag försöker lära av mina resultat men inte bli beroende av att de ska vara goda eller låta mig skrämmas av eventuellt dåliga följder. Alla goda arbetsinsatser kommer inte att ge goda resultat, allt hänger inte bara på mig, på mina kollegor, eleverna eller på skolan. Men det är tillåtet att sörja dåliga resultat och glädjas åt goda och nu är jag glad för våra goda resultat förra läsåret. Bra jobbat alla elever och arbetskamrater på Ätradalsskolan. Sträck på er. Nu gör vi vårt bästa detta läsåret som vi har gjort alla tidigare år så får vi se vad nästa års resultat blir.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Böcker för bokcirklar