måndag 9 december 2013

Se möjligheter...

... inte svårigheter. Ta vara på just dina förmågor. Och behöver du ett sugrör så fråga mig, jag har massor, säger föreläsaren Peter Bergman. 

Värdegrundsvecka på Ätradalsskolan. Jag fick möjlighet att vara med och lyssna på Peter som har en CP-skada. Han berättar med humor, värme och allvar om sitt liv. Tror ni att jag kan hälla upp vatten i ett glas och dricka det utan att spilla? Åhörarna tittar tveksam på Peter och hans lätt skakande kropp som då och då rycker till. Njae... Ska vi slå vad? Peter plockar upp en kille ur publiken som får hälla upp vattnet i glaset. Därefter tar han fram ett sugrör och dricker. Behöver du ett sugrör så fråga mig. Se möjligheter, inte svårigheter. Tack Peter.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Böcker för bokcirklar