lördag 18 juni 2011

Alvtegen, Karin - En osannolik historia

Aj, aj, aj här snuddade jag vid delar av mig själv som jag inte riktigt vill kännas vid, kontrollbehov, rädsla och risken att bli bitter.

Läser bokens inledning:

I En sannolik historia möts två olika människor som upptäcker att vi faktiskt kan ändra vårt sätt att se på tillvaron och det finns helt andra val att göra i livet än vad vi först kanske tror. Med säker hand stark psykologisk laddning och en osviklig känsla för att blottlägga det djupt mänskliga, skildrar här Karin Alvtegen relationer, sorg, konflikträdsla, fördomar och kärlek.
Kan inte lägga boken ifrån mig. De två människorna som porträtteras i boken kryper närmare och nämare mig själv och petar på mina svagheter. Anders som tagit vägen genom prestation och rikedom och Helena som blivit lämnad av sin man. Och så Verner med en förmåga utöver det vanliga. Första halvan av boken vill jag inte lägga ifrån mig. Andra halvan har den närmat sig mig så det nästan blir lite jobbigt.
Blir nyfiken på kvantfysik. Ur boken: "Detta pekar på att när ett stort antal människors medvetanden delar samma avsikter och känslor får det effekter i den fysiska världen."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Böcker för bokcirklar