lördag 29 december 2012

The End

Fick ett tips från en kollega. Tack Anita för omtanken.
Helene Billgren.
Utställning. Jag var där idag. Är glad, varm och inspirerad. Helene är vacker. Hennes tavlor är magiska. Passa på innan 13 januari. Kulturhuset i Borås.







Prova Helenes garderob?

I en 8 minuter kort film berättar Helene om hur hon arbetar.




På nedre våningen fanns en utsällning av Maline Nordin. Magi. Drömland.







Lokala konstnärer mitt i ett paradigmskifte.
Jag älskar det ordet. För länge sen satt vi 80 studenter i en föreläsningssal på Högskolan i Borås och lyssnade på en föreläsning med rubriken Paradigmskifte. I slutet av föreläsningen räckte en modig student upp handen och frågade; Paradigmskifte, vad är det ni pratar om. Vad betyder ordet? Lättnadens suckar drog genom salen. Någon vågade. Äkta mod. Nu när jag vet vad det betyder bär jag ordet nära hjärtat. Förändring. Nya sätt att se på saker och ting. Tycker om.






Ett namn jag känner igen från ett föräldramöte jag var på i höstas!

Peter Waldenström.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Böcker för bokcirklar