onsdag 20 mars 2013

Här ligger det...

 
... pappret som ska skrivas på. Adjö till det gamla och hej till det nya. Är glad och stolt att jag fått förtroendet att vara kvar. Samtidigt drar det lite i magen när man klipper av ett band. När man lägger det bakomförflutna framför sig... eller vad var det han sa, Pumba.
 
Tittar ut över framtiden. Över morgondagens författare, gymnaster, ekonomer eller vad de kommer att bli, eleverna som sitter och småpratar i tidningshörnan framför mig. Då tänker jag på vilken ynnest det är att få vistas med dem, att få bolla mina idér med dem, att få sina välinövade och tillfriserade tankar och ord testade och ofta pulveriserade av dem. Då tror jag att jag har kommit rätt. Då tror jag att jag vet att jag kommit rätt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Böcker för bokcirklar